ویرایش انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۲ + راهنمای کامل
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان ویرایش انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۲ اعلام گردید. کلیه داوطلبانی که در ثبت نام کنکور ارشد شرکت نموده اند و در وارد نمودن کد رشته محل های دچار خطا شده اند، می‌توانند در زمان ویرایش اطلاعات ارشد سراسری، نسبت اصلاح آن اقدام نمایند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که پس از مهلت قرار داده شده، سامانه بسته خواهد شدو امکان ویرایش وجود نخواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت می‌نمایند با توجه به رتبه و تراز خود، دست به انتخاب رشته می زنند. با توجه به ظرفیت پذیرش در هر رشته و دانشگاه، نتیجه مورد نظر را دریافت می نمایند. بنابراین در صورت بروز اشتباه در وارد نمودن کد رشته ها، نیازمند ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه ویرایش و مراحل و نکات مهم آن را بیشتر بررسی کنیم.

ویرایش انتخاب رشته سراسری 

اصلاح انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری همانند سال‌های گذشته به‌صورت الکترونیکی خواهد بود. لذا داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش و آموزش کشور، نسبت به تصحیح کد رشته محل های انتخابی می توانند اقدام نمایند. لینکی پس از انتخاب رشته کارشناشی ارشد سراسری در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد که با توجه به آن ، می‌توانند به صفحه ویرایش هدایت شوند.

انتخاب رشته در تمامی مقاطع ، خصوصاً مقطع کارشناسی ارشد، حساسیت‌های بالایی را خواهد داشت. چنانچه اشتباهاً یکی از این کدها را وارد نموده باشید ، ممکن است در اولویت‌های شما قرار گیرد و به همین دلیل این امر موجب می‌شود تا از پذیرش در رشته مورد نظر خود فاصله بگیرید. به همین دلیل امکان اصلاح انتخاب رشته ارشد سراسری برای تمامی داوطلبان مد نظر قرار داده شده است.

زمان ویرایش انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۲

هنرساله هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد، امکان ویراش موارد انتخاب شده نیز وجود دارد. ویرایش به این منظور ایجاد شده است که داوطلبان بتوانند انتخاب های خود را بازبینی کرده و نسبت به جابه جایی آن ها اقدام نمایند.

البته علاوه بر جا به جایی انتخاب ها، امکان های دیگری نیز وجود دارد که شامل، حذف انتخاب ها و یا اضافه و حذف کد رشته ها می شود. طبق آخرین اخبار در دسترس زمان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دهه دوم خرداد ماه می باشد.

نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری 

 متقاضیان می توانند از طریق سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد نسبت به ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند. نحوه ویرایش به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

  1. با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. از طریق شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

در مرحله بعد چنانچه اطلاعات وارد شده توسط کاربر صحیح باشد، میز کار داوطلب نمایش داده می شود و از آنجا می تواند وارد گزینه ویرایش انتخاب رشته شود و به اصلاح موارد مورد نظر خود بپردازد.

در ادامه به منظور سهولت شما عزیزان راهنمای تصویری موارد ذکر شده را قرار داده ایم. با ایران تحصیل همراه باشید.

راهنمای تصویری ویرایش انتخاب رشته سراسری 

در این قسمت همراه ما باشید تا یک راهنمای تصویری جهت آشنایی با نحوه ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد ارائه دهیم.

ابتدا قبل از بررسی مراحل ویرایش یک سری نکات را لازم است بدانید که بررسی خواهیم کرد.

اولین نکته مربوط به آماده کردن لیست رشته های انتخاب می باشد. در واقع شما باید مواردی را که برای تان در اولویت قرار دارد، تعیین کنید. زیرا تعداد انتخاب های تان محدود است.

در ادامه مراحل را بررسی خواهیم کرد.

اولین کاری که باید انجام دهید، وارد شدن به سایت سازمان سنجش و انتخاب قسمت کارشناسی ارشد از سمت راست صفحه می باشد.

عداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

شاید این موضوع برای بسیاری از داوطلبان سوال برانگیز باشد که تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 به چه صورت است. در این خصوص باید به شما بگوییم که تعداد دفعات ویرایش به اندازه محدود می باشد و شما نمی توانید هر تعدادی که می خواهید ویرایش را انجام دهید. در سال های گذشته داوطلبان می توانستند 5 بار برای ویرایش اقدام نمایند. برای سال جاری هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست اما به احتمال زیاد بین 3 الی 5 بار می توانید برای ویرایش اقدام کنید.

 

موارد قابل ویرایش در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

هنگام شروع ویرایش رشته ها در انتخاب رشته، می توانید موارد متعددی را ویرایش کنید.

به طور مثال امکان تغییر و یا اصلاح و جا به جایی کد رشته ها وجود دارد.

به علاوه افرادی که معدل مدرک کارشناسی خود را به اشتباه وارد سیستم کرده اند، می توانند در این بازه زمانی برای تغییر و اصلاح آن اقدام کنند.

به علاوه افرادی که علاقه مندی های خود را نسبت به دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی اعلام نکرده اند، می توانند آن را اعلام نمایند.

 منبع: https://b2n.ir/n01845





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: